czwartek, 12 listopada 2015

Ciasteczka owsiane z orzechami


Ciasteczka owsiane z orzechami są przepyszne, naprawdę super smaczne. Nawet się nie spodziewałam, że wyjdą takie dobre :)  Musicie spróbować :)
 

Składniki:

- 2 garście migdałów lub jakiś innych orzechów. Ja dodałam orzechy nerkowca

- 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
- 1/2 łyżeczki sody
- 0,5 szklanki płatków owsianych. Ja pomieszałam z otrębami - rodzynki, żurawina
- 120 g masła
- 3 łyżki
- 1 łyżka wody
 

Na zdjęciu jest słonecznik, ale go nie dodawałam. Zapomniałam :P 

Przygotowanie:
 

Piekarnik nagrzać do temperatury 150 stopni. Do miski wsypać migdały pokrojone, obrane z skórki lub jak ktoś ma to dodać płatki migdałowe. Wsypać mąkę oraz sodę wymieszać. Dodać: płatki owsiane, rodzynki, żurawinę oraz orzechy. W rondelku rozpuścić masło z miodem oraz 1 łyżką wody. Przelać do miski z sypkimi składnikami i wymieszać. Z powstałej masy ulepić kulki o średnicy 3 cm. Następnie spłaszczyć je :) Ułożyć na blaszce z papierem i piec 15 min :)
 





 



Wartość energetyczna: 12 sztuk 1995 kcal
 

Białko - 28,3 g
Tłuszcz -138,4 g
Węglowodany -174 g
 

1 sztuka 185 kcal :) Czyli nie tak źle jak patrząc na całość. Dwunastu ciasteczek pewnie byście nie zjedli :P


Smacznego :)




Katarzyna Korbela specjalista dietetyk
właścicielka DIETA-VIT