czwartek, 12 listopada 2015

Rafaello


Znów mnie naszło na pieczenie :P Dziś łatwy i pyszny przepis na Dietetyczne rafaello.
Może nie są, aż tak mało kaloryczne, ale na pewno są zdrowsze niż te sklepowe pełne cukru i nie wiadomo czego jeszcze. Ja nie dałam ani grama cukru, słodki jest banan :)

Składniki:
- 1 banan
- 30 g płatków owsianych, ja dałam po 15 gr płatków i otrębów owsianych
- 50 g jogurtu naturalnego
- 1 jajko
- likier kokosowy, 2 łyżki lub kilka kropel olejku migdałowego
- 90 gram wiórków kokosowych, plus 20 gram do obtoczenia
 

Przygotowanie:
 

W misce rozgniotłam banana wraz z jajkiem, dodałam otręby, płatki owsiane, kokos. Można dodać orzechy i migdały. Wymieszałam, aż składniki się połączyły. Dodałam likier (bądź olejek migdałowy) i jogurt. Jeśli masa jest rzadka dodać więcej kokosu lub płatków. Ja nie musiałam dodawać nic. Wilgotnymi dłońmi formowałam kulki i obtoczyłam je w kokosie. Położyłam na blachę, wyłożoną papierem do pieczenia i upiekłam w piekarniku. Tak z 20 minutek w temp. 170 stopni. Pyszny :) Taki mały grzeszek.
 









Wartość energetyczna 1135 kcal, mi wyszło 14 kulek,
1 kuleczka to około 135 kcal.
 

Białko - 25 gr
Tłuszcz - 87,7 gr
Węglowodany - 62 gr






Katarzyna Korbela specjalista dietetyk
właścicielka DIETA-VIT