niedziela, 3 kwietnia 2016

Chlebek bananowy

CHLEBEK BANANOWY

SKŁADNIKI:
-3 dojrzałe banany
-1/2 szkl cukru brązowego lub ksylitolu
-1,5 szkl mąki żytniej
-20 g oliwy z oliwek
-kilka kropel olejku waniliowego
-1 łyżeczka sody
-1 łyżeczka cynamonu
-2 roztrzepane jajka
-garść rodzynek i orzechów
-wiórki kokosowe garść do posypania


 PRZYGOTOWANIE:
W misce wymieszać rozgniecione banany, garść rodzynek orzech ów, oliwę z oliwek,cukier, olejek waniliowy, jajka. Dodać mąkę z sodą i cynamonem i wymieszać. Piec około godzinę ja piekłam mniej do suchego patyczka w temp 170 stopni w wąskiej foremce najlepiej 10x20 ale ja nie miałam więc upiekłam w takiej na babkę taka forma z kominem posypać jeszcze kokosem przed włożeniem do piekarnika...mi bardzo smakuje ta forma ciasta powinna być bez cukru ale ja dałam jednak :) jak kto woli.
Smacznego.



 
 WARTOŚĆ ENERGETYCZNA : 1400 kcal
Białko - 48g
Tłuszcz - 37 g
Węglowodany - 236 g
1 porcja chlebka bananowego to około 202 kcal






Katarzyna Korbela specjalista dietetyk właścicielka DIETA-VIT