środa, 7 czerwca 2017

Przypiekana kiełbasa z młodą kapustą >>> Cały przepis >>>





          Składniki:

1. Kapusta młoda 1200 g
2. Kasza orkiszowa 200 g
3. Soczewica czerwona 60 g
4. Kiełbasa drobiowa 300 g
5. Olej 20 ml
6. Masło 30 g
7. Przyprawy


     Przygotowanie:

Siekamy młodą kapustę i wrzucamy do garnka. Dodajemy 125 ml wody. Jak pewnie wiecie kapusta będzie się dusiła pod przykryciem i mocno zmniejszy swoją objętość. Dodajemy przyprawy. Jedno gotowe 👏


Kaszę wrzucamy do gotującej, osolonej wody, następnie dodajemy soczewicę. Gotujemy do miękkości. Gdy kasza wraz z soczewicą jest miękka odsączamy ją na sitku. Ja dodałem masło. Masło świetnie uszlachetnia kaszę i dodaje jej smaku. Zresztą nie obawiajcie się tłuszczu. On też ma być w posiłku 👏

Kiełbasę pokroiłem. Wrzuciłem na patelnię na gorący olej. Smażyłem do momentu, aż się ładnie przyrumieniła. ja lubię na ostro więc dodałem paprykę 👏

Posiłek przygotowany można nakładać na talerze. Jest to posiłek dla trzech, czterech osób. 

Smacznego :)

🆗 Wartość odżywcza to 1919 kcal, w tym
     Białko 112 g
     Węglowodany 211 g
     Tłuszcz 67 g

🆗 Warto wiedzieć
     Soczewica stanowi uzupełnienia białka roślinnego. Jest bardzo wartościowa.
   Wybierzcie dobry rodzaj masła. Pamiętajcie, że masło nie powinno być poddawane wysokim temperaturom. Unikajcie długotrwałego smażenia na nim. masło wybierzcie te, które ma największy procent tłuszczu.
     Czytajcie etykiety. Szukajcie kiełbasy z największą zawartością mięsa w 100 g. Dzięki temu unikniecie niepotrzebnych dodatków.